"برای جلوگیری از دفن بی رویه ضایعات ، آن را از ابتدا تفکیک کنیم **** شهروند عزیز ، کاغذ دیگر زباله نیست آن را با دیگر ضایعات دور نریزیم **** فقط یک زمین داریم آن را با زباله آلوده نکنیم **** بازیافت مواد = نگه داشتن منابع طبیعی برای نسلهای آینده **** بازیافت گردشی است به سوی بهره وری و زیبایی **** بازیافت مواد = جلوگیری از هدر رفتن انرژی وتوسعه پایدار در گرو حفظ منابع ماندگار **** با تفکیک و بازیافت مواد آلی،دراحیای زمین های کشاورزی کشور سهیم شویم **** آیا می دانید باطری ها به دلیل داشتن سرب و مواد اسیدی جزیی از زباله های خطرناک هستند **** با تحویل زباله های خشک به ماموران شهرداری ، از استفاده غیر قانونی توسط افراد سود جو جلوگیری کنیم **** حرکت در جهت خود کفایی ملی ، با مشارکت در طرح جامع بازیافت و تفکیک زباله در مبدا **** شهروند عزیز ، اصول اولیه و الفبای پاکیزگی شهری ، کاهش زباله و جداسازی آن است **** از زباله گل می رویداگر آن را بازیافت کرده وتبدیل به کود کمپوست کنیم **** پاکی وطراوت محیط زیست را با تولید بی رویه زباله از بین نبریم ****

پیام سرپرست سازمان

آموزش شهروندی

هفته نامه پسماند

رئیس سازمان مدیریت پسماند با اشاره به برخی فعالیت های این سازمان در روز طبیعت از جمله شستشو، نظافت و نصب 160 مخزن ویژه سبزه و زباله در ورودی و خروجی ها و اطراف محل های تفریحی شهر شیراز، توزیع کیسه زباله در این محل ها همچنین ساماندهی یکصد موتور سوار ویژه جمع آوری سبزه ها از معابر اصلی و فرعی گفت:

ادامه مطلب...


 نخاله های ساختمانی آفت منظر شهری در حاشیه کمربندی ها

علی وروانی فراهانی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک طی بازدیدی از فرآیند عملیات نظارت بر عملکرد جمع آوری نخاله های ساختمانی و ساماندهی مراکز پذیرش پسماندهای عمرانی و ساختمانی اذعان داشت: با توجه به انجام پروژه های ساختمانی و تولید روز افزون پسماندهای عمرانی در سطح شهر سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اجرای طرح کنترل و ساماندهی خودروهای جمع آوری پسماندهای عمرانی در سطح شهر و ایجاد بستر کنترل شده جهت ایجاد هماهنگی و نظم در چگونگی مراحل جمع‌آوری و حمل تا تخلیه در محل های قانونی اعلام شده تلاش نموده است تا با فرهنگ سازی و برخورد با متخلفین ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند چهره شهر را از آلودگی و پلشتی نخاله های ساختمانی حفظ نماید.

وروانی فراهانی در ادامه گفت: با وجود تمام تلاش ها و زحمات شبانه روزی همکارانمان در مجموعه خدوم سازمان مدیریت پسماند و کنترل و نظارت ۲۴ ساعته، اجرای نهایی و رسیدن به بهترین وضعیت کنترل پسماندهای عمرانی و ساختمانی، تلاش و کار بیشتری را می طلبد که با ارائه دستور کارهای جدید و ایجاد هماهنگی بیشتر امید است در آینده ای نچندان دور شاهد نظم بیشتر و عدم وجود نخاله در حاشیه شهر به ویژه کمربندی ها باشیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در خصوص هزینه های مازاد جمع آوری پسماندهای ساختمانی بیان داشت: عدم رعایت قانون بالاخره ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره شهر وارد می کند شهرداری و به تبع آن سازمان مدیریت پسماند ملزم به صرف هزینه های اضافی جهت پاکسازی و تنظیف مجدد در سطح شهر خواهد بود که در صورت رعایت مفاد قانون و تخلیه پسماندهای عمرانی در محل های تعیین شده هزینه های مذکور صرف بهسازی و و ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهد شد. 

گفتنی ست طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، نگهداری، مخلوط کردن، حمل و نقل و خرید و فروش دفع و تخلیه پسماندها در محیط بر طبق مقررات این قانون و آیین نامه اجرایی آن خواهد بود و در غیر این صورت اشخاص متخلف طبق حکم مراجع قضایی به جرائم نقدی محکوم خواهند شد.

در پایان وروانی فراهانی ریاست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ضمن تشکر از تلاش های همکاران در مجموعه خدمات شهری از عموم شهروندان خواست تا با رعایت قانون خادمان خود را برای ارائه خدمات بهتر یاری نمایند.

 

روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک

 


 


 

مدیر کارخانه تولید کود آلی شهرداری اصفهان خبر داد اجرای طرح اصلاح و توسعه خطوط پردازش زباله در اصفهان

مدیر کارخانه تولید کود آلی شهرداری اصفهان از اجرای طرح اصلاح و توسعه خطوط پردازش پسماند تر در این کارخانه به منظور ساده کردن و راحت تر کردن کار برای نیروی انسانی و همچنین افزایش بهره وری در این کارخانه خبرداد.

قاسمی با بیان اینکه این طرح تا دی ماه امسال بر روی ۴ خط پردازش مواد، اجرایی می شود افزود: در این طرح، طول نوارهای نقاله افزایش و سرعت عبور پسماندها از روی نوارها جهت جداسازی بهتر، کاهش پیدا می کند.

وی گفت: هر چقدر جداسازی مواد در شرایط بهتری انجام شود بهره وری کار افزایش پیدا می کند.

مدیر کارخانه تولید کود آلی شهرداری اصفهان افزود: همزمان با اجرای طرح اصلاح و پردازش خطوط پسماندها، طرح تصفیه پساب انسانی و صنعتی این کارخانه در راستای اجرای طرح های زیست محیطی اجرا می شود.

قاسمی، میزان تولید پساب انسانی را حدود ۱۰ متر مکعب در روز و پساب صنعتی این کارخانه را حدود ۱۵ تا ۲۰ متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح می توان از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

مدیر کارخانه تولید کود آلی شهرداری اصفهان با بیان اینکه با اجرای طرح هاضم، شیرابه تولیدی از مواد آلی پسماند تر در این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد گفت: فناوری این طرح در خارج از کشور است و برای ورود آن به کشور در حال انتخاب سرمایه گذار هستیم.

 قاسمی در ادامه با اشاره به ورود روزانه ۱۰۰۰ تن پسماند تر خانگی شهر اصفهان به این کارخانه افزود: این حجم زباله مورد پردازش قرار گرفته و پس از جداسازی مواد خشک قابل بازیافتی که با آن ترکیب شده، مواد آلی آن به کود کمپوست تبدیل می شود.


 


 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز عنوان کرد:

نتایج آنالیز فیزیکی پسماندهای شهر تبریز نقطه عطفی بر اصلاح رویه مصرف و تولید پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: نتایج حاصله از آنالیز فیزیکی اخیر صورت گرفته در پسماندهای شهری تبریز نقطه عطفی بر اصلاح رویه مصرف و تولید پسماند در اثر آموزش و القای اثر بخش فرهنگ مدیریت پسماند و مصرف به اندازه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز ، علیرضا اصغری با اعلام این مطلب اظهار کرد: فرهنگسازی و آموزش شهروندی شالوده برنامه ریزی جامع و آینده نگرانه و بعنوان اساس و زیربنای مدیریت پسماندهای شهری در جوامع امروز، تلقی می شود.

علیرضا اصغری افزود: از این رو سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با هدفگذاری و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و در راستای نهادینه کردن کاهش تولید پسماند و ترویج فرهنگ مدیریت پسماند از مبادی تولید طی چندین سال اخیر گامهای موثر و قابل توجهی را بر داشته است.

 وی با تاکید بر اینکه دستیابی به نتایج مطلوب و افقهای ایده آل در وهله اول مستلزم اقدامات زیربنایی و تحکم بنیان هر قدم خواهد بود گفت: هر چند در جهت پیشبرد اهداف و رسیدن به ایده آل ها همواره تلاش بیش از پیش مورد انتظارات، لیکن بحمد الهی امروزه شاهد به بار نشستن بخشی از تلاش های مجموعه خدوم سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز به همت و همیاری شهروندان گرانقدر و فهیم کهن شهر تبریز هستیم.

اصغری ادامه داد:  نتایج حاصله از آنالیز فیزیکی اخیر صورت گرفته در پسماندهای شهری تبریز نقطه عطفی بر اصلاح رویه مصرف و تولید پسماند در اثر آموزش و القای اثر بخش فرهنگ مدیریت پسماند و مصرف به اندازه بوده است.

وی افزود: در تداوم روند مطالعات قبلی و پژوهش های سازمان نتایج حاصله از آنالیز فیزیکی که به صورت فصلی در حال اجرا می باشد که به صورت کاملاً دقیق و با سعی بر به حداقل ممکن رساندن خطاها اجرا می گردد نسبت پسماندهای تر و خشک به کل پسماندها به ترتیب /52 و /48 گواهی بر این مدعا می باشد.

اصغری گفت: این اقدام که با همکاری کارشناسان شرکت CNIMفرانسه و مارتین آلمان و بدست توانمند کارشناسان سازمان صورت گرفته است کمک بسزایی در برنامه ریزی های آتی سازمان خواهد داشت.

                                                                                

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در پایان اظهار داشت: امید است که میوه این تلاش های ارزنده با تکمیل و بهره برداری از نیروگاه تولید انرژی از پسماندهای شهری به عنوان پروژه عظیم زیست محیطی گامی در جهت توسعه پایدار و خیز بلندی در عرصه محیط زیست برای نسل آتی بوده باشد.


 

سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین

گالری عملکرد سازمان

اطلاعیه ها

تابلو های فرهنگی